Monday, April 6, 2009

Islam Diperkotak-Katikkan!






Pabila bukan Islam memberi salam, "Assalamualaikum"
Kita jawab hanya dengan, "Waalaikum"
Tiada juga salahnya, pabila mereka membacakan sepotong ayat suci Al-Quran
Salahnya ialah pabila mereka memegang Kitab Suci Al-Quran
Jadi bukanlah ini isunya pabila kita melihat video2 ini.

Saya cuma ingin membawa para pembaca ke satu sudut pandang,
Bagi saya, mereka memperalatkan agama,
bagi saya, mereka memperkotak-katikkan agama
Bagi saya, mereka mempermainkan agama
Bagi saya, mereka mempersendakan Islam
Bagi saya, mereka langsung tidak IKHLAS dalam menuturkan kalimah2 tersebut
Bagi saya, MEREKA MEMPERMAINKAN ISLAM!!!
Bagi saya, ini hanya polemik politik
Sekadar LAKONAN!
Kenapa?
Semata-mata nk meraih undi
mereka pergunakan Islam
cuba mengambil hati

JANGAN TERTIPU!!!
TERKEDULAH!!!
Pendapat saya
Jika ikhlas, kenapa baru sekarang gunakan???
Fikir-fikirkanlah....


p/s: pelik sbb PAS sanggup benarkan perjuangan mereka disendakan.kalau bukan secara tersurat, lihatlah yg tersirat.

17 comments:

kulopbesar said...

he he yang ada gambar kiss ass dan lain-lain tu ajaran quran ke bro

aisamuddinMH said...

hahahahahahahha
saudara dah xde modal lain ke?
nape xkomen intipati entri saya tu?
benda picisan pula jadi isu

xpelah, kalau itu yg saudara minta saya perjelaskan, sy layan jelah. org da terdesak, nak buat mcm manakan?kita layan je lah.

rasanya sbb tu perlu kuasi banyak bahasa saudara.

KICK ASS mmg lah direct translation dia bermaksud sepak punggung. Tapi maksud menurut konteks ialah melakukan sesuatu dgn bergaya. Gambar yg 'Kick Ass' tu xdelah bermaksud lucah(kuning betul otak saudara). Ianya hanya bersifat satira kepada terma "kick ass" tersebut.dalam ertikata lain, Kami BPN dgn bergayanya menidakkan PR.

dan lain2?apa?gambar tangan pn lucah ke?=P

Anonymous said...

well, aku rasa tak der salah nyer orang kafir baca Quran... orang Islam yang tinggalkan ajaran Quran jauh lagi besar dosa nyer.. tak gitu?
Lgpun dia dah tanya Nik Aziz - ulama terkemuka yang banyak kutuk kat masyarakat yang tak kenal dia..

satu lagi, maybe betul anwar ni tak bagus, tapi betul ke dia meliwat? mainan politik dan kuasa di tangan pemimpin ni, macam2 boleh berlaku.. fitnah orang ni berdosa besar..

aku sokong mahathir, tapi tak seratus peratus.. sokong PR, pun tak seratus peratus.. yang penting ikut ajaran islam.. amar makruf, nahi mungkar... ni apa yang Nik Aziz tekankan...


sushi midori

aisamuddinMH said...

sakit jiwa juga apabila org xbaca apa yg kita taip..main tulis saja...

Anonymous said...

persoalan dia, bukan sejak bila dia orang guna Quran untuk berhujah.. persoalan nya.. wakil rakyat tu baru naik, baru nak berkempen.. so dah dia nak guna, dia guna lah.. yang guna Quran dia, bukan nya orang lain.. so that's why la baru skrang guna Quran.. merujuk kepada individu tu sendiri, bukan PR as a whole.. faham?

lagi satu, bila pulak kalo dia guna ayat Quran, dikatakan perkotak katik Islam? tak de kena mengena pun.. dia cakap benda yang betul, bukan manipulasi ayat sehingga memesongkan maksud.. dia juga memperingati kita mengenai firman Allah tersebut.. orang kenal Islam.. ini suatu yang positive.. bukan nye penghinaan..

bak kata kulopbesar, betul jugak tuh.. kalo betul nak pertahan ajaran Quran, bukan Quran per se, its the mukjizat and ajaran yang perlu di pertahankan untuk semua segi.. broaden your mind and look at things neutrally okay..


daun keladi

aisamuddinMH said...

oh yeah?
bru naik?
bru nk berkempen?
betul ke statement tu saudara?
broaden my mind?
smpi ke tahap apa sy perlu kembangkan sudut pandang sy?
smpi sy meliberalkan agama sy?
begitu?
neutrally?
atau maksud saudara atas pagar?
kalau mcm tu, nape xbleh terima pandangan sy dari sudut neutral?

Anonymous said...

apa yang liberal nyer? cube bagi reasons kenapa kalo dia guna hujah Quran di katakan memperkotak katikkan Islam? tak betul ke apa dia cakap? tak betul ke terjemahan dia?
unsur ikhlas ke tidak dia baca ayat Quran tak jadi masalh.. memang Quran itu sumber dan panduan hidup.. memang tak slh ler..

aisamuddinMH said...

saudara,
jawab soalan2 sy ikut turutan yg saya berikan.
dan saudara akan temui sendiri, bertapa salahnya pendirian saudara.


p/s: baca juga sudut pandang sy. apa salahnya?banyak salahnya. Satu parti yg terang2 menolak negara Islam, penggunaan hudud[saya ada bukti], tapi menggunakan ayat quran utk berkempan dan meraih sokongan org Islam.Sadistik dan Sarcastic sungguh kan?paling sedih, ada org yg pertahankan tanpa melihat yg tersirat dan konteks....

aisamuddinMH said...

sy berminat utk berdebat dgn saudara secara terbuka di samping memberikan justifikasi kepada pendapat2 saya. harap saudara beri cara untuk menghubungi saudara.sekian

Anonymous said...

eh nak contact contact pulak. sy bz dgn pelbagai routines nak di siapkan.

DAP tolak HUDUD, betul pun, sebab they ol bukan Islam.. habis tu, kalo orang Islam sendiri tolak hudud? camne? saudara aisamudin ni, sokong HUDUD ke? yakin tak ngan HUDUD?

aisamuddinMH said...

=)
insyallah, dengan gembira dan rasa bersyukur sy terima hudud.

jadi, org yg benar2 ikhlas utk kebenaran dan kemajuan akan percaya dgn apa yg diperkatakan. itu baru bermaksud ikhlas dan menghormati apa yg dikatakan dan dihujahkan. betul x?tapi bagaimana pula dgn org yg xmempercayai tapi mempergunakannya?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
aisamuddinMH said...

terima kasih=)
untuk menjaga hak peribadi saudari, perlukah sy delete komen itu?

Anonymous said...

yes, surely please :>

Anonymous said...

tu je debatnye?
org tgh syok2 bace...
ape yg berlaku?
i guess da anonymous scr x tersengaja ter'reveal' diri sendri ek...
n she's a lady...
saudara bertukar menjadi saudari=)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.